úterý 18. června 2019

#10 Důvodů, proč miluju Mrtvou nevěstu Tima Burtona

Netuším, jestli je to příznak nějaké skryté duševní poruchy (snad ne, nejsem Targaryen) a je mi to tak nějak jedno. Já prostě šíleně miluju Mrtvou nevěstu Tima Burtona. Je to totiž jeden z mála loutkových filmů, který ve mně nebudí děs, zakořeněný pohádkami od Jiřího Trnky. Protože z těch mě i dnes jímá hrůza, vedle které si sedá její věrná kamarádka panika.

Zdroj: https://homemcr.org/app/uploads/old_site/pictures/film/1768//Corpse%20Bride%20Image_rgb-750x460.jpg

Ale zpět k Emily (mrtvé nevěstě). Tahle holka je totiž naprosto báječná. Jen má červa v hlavě, vypadává jí oko a občas uteče ruka. Ale co? Nikdo není dokonalý, že?


Lehké info pro zasvěcení:
Originální název zní: Corpse Bride
Byl ustopován v roce 2005.
Hlavní postavy nadabovali: Emily – Helena Bohnam Carter, Viktor – Johnny Depp


#1 Podoba loutek
Jsou to loutky Tima Burtona, což znamená, že mají velké hlavy a drobná útlá nebo až moc zakulacená tělíčka. Díky tomu působí lehce (dost) groteskně a jsou tak krásně barevné, že bát se jich by byl hřích. Matěj Kopecký se musí závistí obracet v hrobě.


#2 Elfman´s soundtrack
Hudbu k celému filmu dělal Timův dvorní skladatel Danny Elfman. A my (myšleno, Šílená Intelektuálka a její mladší malý, velký bratr) Dannyho milujeme, protože Oingo Boingo a Jack Skellington.


Zdroj: https://i0.wp.com/www.isthismoviesuitable.com/
wp-content/uploads/2017/10/corpse-bride-featured-image.png?
fit=1361%2C725&ssl=1


#3 Hlavní hrdinka
Nevěsta je polokostra s modrýma vlasama (pro což mám velké pochopení 
a slabost) a hmyzíma kamarádama.








#4 Slzy a smích
Je to vtipnej a zároveň smutnej film, kterej sice končí happy endem. Ale i tak je vám na konci prostě smutno.


#5 Trpělivost tvůrců
Mrtvá nevěsta byla točená metodou stop motion, což obdivuju. Mě by u toho asi trefilo. V produkci Šílené Intelektuálky by tak vznikl maximálně pětivteřinový kus.


#6 Příběh má reálný základ
Děj Mrtvé nevěsty vychází ze staré lidové pohádky, která měla reálný základ. Jedná se o ruskou verzi starého židovského příběhu, kdy antisemité pravidelně vtrhávali na židovské svatby. Tam povraždili všechny svatebčany a nevěsty pohřbívali ve svatebních šatech. Maximální brutalita a nelidskost.


Zdroj: https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMjk5NTgxNTQ2NF5BMl5BanBnXkFtZTcwNjMxNzgyMw@
@._V1_SX1777_CR0,0,1777,958_AL_.jpg

#7 Jasný rukopis
Už na první pohled víte, že se jedná o film Tima Burtona. Život je tu šedý a nudný, zatímco smrt je barevná, veselá, plná hudby 
a paradoxně života.



Zdroj: http://www.austinchronicle.com/binary/5e44/corpsebride.JPEG



#8 Viva la domácí mazlíček
V tomhle filmu ožije Viktorův dávno mrtvý pes. Teď už jen štěkající kostlivec Kosťa. To by se mi taky líbilo.







#9 Odkazy na epický filmy ze Zlatý éry Hollywoodu
Na konci, když se mrtví ženou na zem, aby si užili svatbu Emily a Viktora, tak narazíme na elegána s knírem (Alfréd nám evokuje Rhetta Butlera). Ten najde svou dosud ještě živou ženu a vlepí jí „hudlana.“ A doprovodí to hláškou z epického filmu Jih proti Severu. Takže máme dvojitý intertextuální odkaz, a to v kníru a textu.


Zdroj: https://c.citybee.cz/files/images/cards/card_11_1529744375.jpg


„Alfréde, vždyť už jsi patnáct let mrtvý!“
„Upřímně řečeno, moje drahá, je mi to úplně fuk.“


#10 Neokoukatelnej film
Nedovedu už ani spočítat, kolikrát jsem ten film viděla. Ale pokaždý hltám každou minutu.




2 komentáře:

  1. Mrtvá nevěsta je topovka! Snad jí mám ještě radši než Nightmare before Christmas. A vůbec jsem netušila o tom reálném základu, to je sakra děsivé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jack je báječnej, ale Mrtvá nevěsta je moje zamilovaná. A víš, že jsem ani já donedávna nevěděla o tom reálném základu. Pecka! Děsivá, ale pecka. :)

      Vymazat