neděle 15. září 2019

Anglické listí aneb coolturní šok


Jako zapřisáhlý anglofil a milovník Londýna jsem si tohle čajové čtení nemohla nechat ujít. Češka žijící v Anglii Alena Damijo nám prostřednictvím zábavných fejetonů ukazuje pohled jedné holky na každodenní život v Anglii. Na naše kulturní odlišnosti, ale i na to, že v její domácnosti žijí čtyři osoby třech národností. Zkrátka krásná kosmopolitní rodinka.

Abych nezapomněla, hrnek či konvička Earl Grey (se smetanou či citronem) je povinnou výbavou ke čtení.





„Padne na vás depka, ale není to depka. Je to kulturní šok.“ str. 14

Tato útlá knížečka nám poskytuje vhled na autorčiny začátky od práce au pair až po učitelku malých Briťat. Alena se svými čtenáři sdílí eskapády z každodenního života, ale i významné životní milníky jako je svatba, vlastní děti i její exotický manžel. Zkrátka je to příběh jedné české holky, která odjela do Anglie, a nakonec tam zůstala.

Ale to není všechno. Anglické listí krom toho nabízí historicko-kulturní pohled na tradice, zvyklosti, stravovací návyky a svátky na ostrovech.

Zjistíte, jak se jí zákusky k čaji o páté! Protože i to má svá jasná pravidla. Nebo jak točit lžičkou v onom čaji. I na to Alena odpoví.

Kniha je plná svěžího a laskavého humoru.

„Když si můžu večer po příchodu z práce vybrat mezi štvaním po bytě s prachovkou či luxem v ruce, nebo lehnutím si na gauč s knihou, tak si prostě vyberu to druhé.“ str. 59

Jo a taky to byla první knížka, kterou jsem přečetla v roce 2018. Ano vím, sesmolit recenzi mi trochu trvalo.

„…kdysi jsem měla ve třídě dívčinu, která neuměla vůbec anglicky, a tak se učila především ode mě, 
a jak jsem pak na konci roku s úžasem zjistila, že mluví s lehkým podšumavským přízvukem.“ str. 91

Když si na tohohle drobka najdete čas, tak vás čeká milé odpočinkové čtení, které se ideálně hodí jako čtenářská zastávka ve chvíli, když jste zrovna dočetli něco, čím jste žili. A co víc už vyšlo i pokračování Mé anglické sezony aneb Fucktografická ročenka. Tu zrovna teď dočítám.

A co se týče Šílené Intelektuálky, tak jsou obě knihy ideálním dárkem pod stromeček.

Autor: Alena Damijo
Nakladatelství: Ikar
Počet stran: 168
Rok vydání: 2017
Za mě 7,5 z 10

Žádné komentáře:

Okomentovat