pondělí 4. července 2016

Už se to začíná projevovat

První festivalový nápor lehce opadl a ukazuje se, že to letos lehce hapruje. Největším mínusem je absence oranžových ČEZ Panterů, kteří k festivalu zkrátka patří. Český rozhlas Radiožurnál letos vypustil svůj foto koutek a Vodafone pláž už taky není to, co bývala. Návštěvníci už se taky dostávají do značné fáze unavenosti. Ale nebudeme si přeci jen stěžovat, že ne? Dneska dorazil do Varů Jean Reno. To je prosím dobrá zpráva!


Zdroj: https://mandivo.files.wordpress.com/2014/10/wpid-leon12.jpg

 Ukazuje se, že ve Varech se každej utahá jako štěně a pak odpade kdekoliv, kde se jen dá. Na zemi, na trávníku, na klíně a někteří dokonce dorazí i do svého pokoje a do své postele. Ke kterým patříte vy?





Ve Varech se pravidelně bourají stereotypy a genderové rozdíly. O festivalu se z vás může stát kdokoliv, nebo cokoliv. Podle toho, po čem toužíte. Jo, Sněhurka, říkáte? Není problém. Ve Varech ne.






Jako každý rok jsem zaběhla na besedu do Domu České televize. Tentokrát tam byli představitelé televizní minisérie Modré stíny. Normálně hvězdné návštěvníky nefotím, nebere mě to, ale tyhle jsem vám prostě vyfotit musela.





Jako fanoušek vyšetřovatelů od nejsvětější trojice jsem byla nadšená z Případu pro exorcistu. Díky nim jsem se také těšila na Modré stíny, který mě ale dost zklamaly. Vizuálně se povedly, ale ten děj. Ty hysteráky Výrový. A pak jsem šla na besedu, kde o nich začal vyprávět jejich režisér Viktor Tauš a já je nakonec vzala na milost. Ono je to úplně jiné, když vám tvůrce řekne, co tím vlastně myslel.






To by nebyl festival, abych si nedorasila nohy. Naštěstí pro mě tu jezdí rikši, a když je hezky, ale opravdu hezky,  poprosíte, tak vás svezou, kam budete chtít (teda skoro kamkoliv od Thermalu po Pupp).






Pohled na Vary z rikši. Za jízdy. Nebýt té hlavy, tak ta fotka nemá chybu, ale udělat fotku bez lidí, když Vary praskají ve švech je nadlidský výkon.






Dnes večer dorazil i Robert Redford. Možná si s váma zahraje poker. Nebo snad začne zaříkávat koně?






A nečekaně kachny. Jsou naprosto úžasný. Na každým kroku je nějaká. Plave, sedí, stojí, spí.





Plaváček s rozvrkočeným peřím.





Dobře, vůbec jsem netušila, co fotím. Prostě se mi to líbilo, tak jsem to blejskla. Takže jestli budete mít v listopadu čas, můžete zajít na akcičku avízovanou se značným předstihem.






A zase jsem si hrála. Mraky se protrhaly a objevilo se modré nebe. To se pak fotí jedna radost.






Letos frčí pestré barvy. A festival je ideálním místem, kde se mísí elegance, nafrněnost hvězd a hlavně hravost obyčejných filmových nadšenců. Já se letos nemůžu vynadívat na ty krásný hlavy a ty barvy. To je přesně ten důvod, proč mám festival tak ráda. Pro jeho pestrost návštěvníků, kteří jsou sami sebou a kašlou na to, co si o nich myslí okolí. Prostě dokonalost.





Tři vernisáže za tři dny. Nářez. Už na sobě začínám pociťovat únavu. Dneska jsem zabrousila do Galerie umění, kde se konala vernisáž Pocta velikánům aneb 80 let filmu ve Zlíně. Fotky jsou to skvostný.





Pokračování z galerie.





Když se všichni, kdo dorazili na vernisáž, vrhli na koláčky a víno, jako kobylky na Egypt, tak jsem měla to štěstí, že jsem měla jenom pro sebe stálou expozici výtvarného umění 20. století. Jen já a ty úžasný obrazy.






Ten velký obraz je od Toyen. A ten malý, světlý namaloval Jindřich Štýrský.





To jsem si hrála cestou z galerie.






A pak jsem relaxovala u řeky. Chvilku si četla a poté jsem se vydala na cestu k autu.






Ha ha ha, další kachna. Tahle je totálně urvaná, tak to zapíchla na kameni a spí.






Kdo bude mít štěstí, tak možná narazí na Večerníčka, Maxipsa Fíka a taky na Boba a Bobka.






Samolepky. Miluju je. A tyhle každej přehlíží. Nikdo si jich nevšímá.






Rok co rok se po kolonádě promenádují davy lidí a tihle dva na ně koukají a už se ani nediví tomu, co všechno se tam dole děje. Naopak, je to pro ně rutina.






Poslední sluneční hrátky z dneška.





Tak zase zítra!




Žádné komentáře:

Okomentovat