neděle 16. února 2020

Witchermanie

Internet pomalu opouštějí články o seriálu Zaklínač od Netflixu, a tak jsem si řekla, že je čas, aby se o něm zmínila i Šílená Intelektuálka. Seriál, který si pomalými kroky získal miliony diváků a zvedl ze židle nejednoho milovníka knižní předlohy, nemluvě o skalních fanoušcích PC her od CD Projektu přišel jako jedno velké a milé překvapení.


Zdroj: https://whatsondisneyplus.com/wp-content/uploads/2020/01/EuqMysGV3wgA7x8kuf5YM6-1200-80.jpg

Než jsem začala koukat na seriál, kterej jsem dala na dva nádechy, tak jsem měla jisté mlhavé povědomí o Geraltovi z Rivie. Jako velký fanoušek Hry o trůny jsem byla hodně zvědavá, co si Netflix pro své diváky lačnící po další dávce fantasy připravil. Přiznám se, že tam byla i značná dávka skepse a obav. Víme, jak dopadla poslední série GoT.

Co je velmi důležité, je skutečnost, že není fantasy jako fantasy. Nemůžeme srovnávat Hru o trůny se Zaklínačem. Prostě ne! Když se nad tím totiž zamyslíme, tak mocenské putky v Západozemí mezi Lannistery a Starky nejsou nic proti ničivé a vražedné vlně válečníků z Nilfgaardu, kteří se přeženou přes Kontinent ve své dobyvačné válce a jako třešničku na dortu si chtějí usurpovat Cirillu, lvíče z Cintry.

Za mou maličkost se sága o zaklínači dostává hodně vysoko. A ač nerada, tak si myslím, že Andrzej je o něco málo lepší než G. R. R. M. Což umetá cestičku seriálu do našich fanouškovských srdcí, která po skončení GoT lační po další náloži kvalitní fantasy podívané.

Ale vezměme to popořadě, ať na něco nezapomeneme.

Zvuk a hudba:

Soundtrack Zaklínače je naprosto boží, skvělej a dokonalej. Minimálně týden jsem ho poslouchala pořád dokola. A má duše se dodnes chvěje, když slyším The Wolf's Path. Nemusím snad ani říkal, že odrhovačku Toss A Coin To Your Witcher z hlavy jen tak nedostanete.

Nemůžu si pomoct, ale přijde mi, že ta muzika je o něco lepší než v GoT. The Rains of Castamere to vážně nezachrání. Ani kultovní opening. Dobře, ten jo.

Hlavní hrdina:

Geralt z Rivie, Bílý vlk, Vědmák, Řezník z Blavikenu. Nepříliš mluvný osamělý muž putující krajinou, jehož nejvěrnějším společníkem je klisna Klepna. (Nemůžu se zbavit vtíravé otázky, kolik Klepně je. Kolikátou Klepnu už má? Nebo je to pořád stejnej kůň? Pomoc.  Tolik otázek a tak málo odpovědí.) Když už se s vámi konečně dá do řeči, tak z něho nejčastěji vypadnou slovíčka jako „Hm!“ nebo „Fuck!“ Jednomu by vymluvil díru do hlavy, že? Nicméně jsme se na obrazovkách našich monitorů setkali s úžasným, osobitým a docela dost osamoceným bojovníkem, který má svědomí a vlastní morální kodex hodnot.

Zdroj: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcSeBFOc0REFJJTFl_qPGyNRrj8_BuD33-hN00_MaHoZOtw8cq0m

A co víc, to čeho jsem se bála nejvíce, se stalo Zaklínačovo největší výhodou. A to skutečnost, že ho ztvárnil anglický herec Henry Cavill. Ten, s bílou parukou a kontaktními čočkami, se v očích Šílené Intelektuálky konečně vymanil ze škatulky „vopruz z Tudorovců“ nebo „zase další Superman“. Najednou je to postava, která má přesah. Něco, co tu zůstane.

Henry se snaží svou postavu zahrát, jak nejlépe dovede a přitom dodržet určité zákonitosti. Co si budeme povídat, velkou roli v tom hraje i sama skutečnost, že i Henry je velký fanoušek Zaklínače. Respektive her, o knihách se dozvěděl až hodně pozdě. Ale lepší pozdě než vůbec.

Začínám mu hodně fandit, ale běda, když shodí paruku a čočky. To se tam pak zase vkrádá Superman.

Časová posloupnost:

Věc, která je seriálu nejvíce vytýkána krom toho, že si někteří fanoušci scucli hru s knihou a rozčilovali se, že Geralt nemá na zádech dva meče. Ruku na brnění, kdo z nás bych chtěl na zádech tahat dva nechutně těžký meče, krom Geralta z nul a jedniček, hm?

Ale zpět k časové posloupnosti, jako člověk, který věděl, jen že existuje nějaký Geralt z Rivie jsem byla příběhem naprosto nepolíbená. Dokonalá tabula rasa, která všechny informace nasávala jako Spongebob v kalhotách. A upřímně? Ten časovej galimatyáš mi vůbec nevadil. Naopak mě to hrozně bavilo a nutilo mě si propojovat různé informace, které jsem doposud získala. Vždy pak následovalo vítězné „Aha!“


Zdroj: https://www.tvfreak.cz/netflix-ukazal-
snimky-ze-sveho-zaklinace-the-witcher/6332/

img/the-witcher-netflix-1.jpg
Spoilery vládnou internetu:

Co si budeme nalhávat, už dávno vím, jak celý příběh o Zaklínači a jeho dítěti osudu dopadne. A víte co? Je mi to fuk. I tak si to chci pořád přečíst. Za to prozrazení zápletky si můžu tak trochu sama. Sjela jsem si několik letsplayů a myslím, že mi to stačilo. Youtube je báječná věc. Během pár minut jsem zjistila, jak dopadne hra Divoký hon a ukojila tak svou užírající zvědavost. Teď už se můžu v klidu smířit se všema jobnovkama v příběhu 
a užívat si ho plnými doušky.

Knihy:

Tak a teď se dostáváme k jádru mantikory. Všichni, ale opravdu všichni se teď vrhli na čtení knížek o Zaklínači. Ráda bych řekla, že jsem tomuto pnutí odolala a že se nenechám strhnout davem, ale pravdou je úplný opak. Chci 
a potřebuju ty knížky. Všech osm! Protože tohle prostě musím číst.

Už pár let jsem si totiž pohrávala s myšlenkou, že bych si měla celou sérii o Zaklínači přečíst, ale znáte to. Pořád je něco jiného na čtení. Ale právě teď nastala ona vhodná doba a první díl se ke mně chystá v balíčku z Knižního klubu. Mazel Tov!


Nuže směle se vrhněme do čtení a nedočkavého čekání na druhou sérii, která se má prý natáčet částečně i u nás. Tak uvidíme!



4 komentáře:

  1. Já začínala se seriálem a měla jsem načtené jen první dva díly knih. Takže jsem neměla ani tak s čím porovnávat. Seriál je super a nemůžu říct, že by se až tak lišil. Nikdy není žádný snímek naprosto totožný s předlohou... A Zaklínač je pro mě tisíckrát lepší než Hra o trůny, kterou jsem sledovala spíš s donucením, jen abych věděla, kdo nakonec bude nosti korunu...

    Soundtrack se mi taky líbí. I když máš asi nějaký jiný, nebo spíš já mám nějaký neofiko... Nevím, ten tvůj song tam nemám :-D
    A jinak k tomu, že je jiný. No, řekla bych že je spíš v evropském stylu než americkém, vzhledem ke skladatelům atd, takže celkově je to takové jiné.

    Jediné, co mi ještě zbývá, tak zkusit nějakou tu hru, abych byla úplný fanda :-P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se podařilo sehnat první díl, tak se na něho chystám, ale před ním je ještě několik knížek.:) Co se týče soundtracku, tak ten jsem normálně našla na youtube. A pak už jen hledala, kde v seriálu, která písnička hrála. Musím přiznat, že Zaklínač mi sedl hodně dobře. Ale už nikdy se nedozvíme, jestli mu Hra o trůny umetla cestičku. Už se nemůžu dočkat druhé série. Prý se část bude natáčet i u nás. :) Hru jsem zkoušela hrát s bráchou a Geralt mi zamrzl při výcviku, tak nevím. :)

      Vymazat
  2. Můj manžel začal hrou, kterou má na pc i ps4. Pak soundtrackem z hry. Následoval seriál, ze kterého je jedním slovem nadšený, už ho viděl dvakrát a je ted prý řada na mně. Nakonec doma začal hrát soundtrack i z filmu a to je opravdu topka. No a nakonec teď začal čísti i knihu, takže u nás to jede ve velkém :D Už jsem mu koupila i figurku Geralta z POP FUNKO :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Soundtrack z her je skvělej. Páni, je skvělý, že seriály inspirují lidi k tomu, aby si přečetli předlohu. A viděla jsi tu sběratelskou soškou Geralta, tak se koupe v kádi s kachničkama? Top! Jen ta cena je neúnosná. :)

      Vymazat