neděle 21. ledna 2018

Obsedantní touha po knize, kterou už mám

Že to zní jako naprostá blbost? No, možná máte trochu pravdu, ale možná taky ne. Protože v životě každého knihomola jsou knihy a KNIHY. A já na jednu takovou, osudovou opět narazila tento týden, když jsem si v klidu snídala u pracovních mailů.





Mělo to být rutinní ráno jako každé jiné, ale ona tam na mě znovu čekala. Kniha, se kterou jsme na sebe v průběhu let narážely, dokud nenastala ta pravá chvíle a já si ji koupila. Bylo to předloni na začátku léta, když jsem v Levných knihách objevila Stín větru. Roky jsem 
o něm čítávala, ale nikdy jsem si na něj v knihkupectví ani nevzdychla. Až do toho osudného pátku. Najednou byl můj a během několika málo okamžiků se z něj stala knížka mého života (jedna z mnoha).

Po přečtení jsem ho hned půjčila mému Neurotikovi, který ji patřičně ocenil, a tak se stalo, že nás kromě podivínského přátelství spojuje i nadšení z jedné knihy.

To vše se odehrálo během jednoho léta. Silný dojem zůstal, ale bylo a je stále dost nových i starých knih, které čekají na přečtení. A tak jsem Stín větru schovala na čestné místo v knihovně a vrhla se na další skvělé příběhy. Přirozeně jsem si sehnala i jeho volná pokračování v podobě Nebeského vězně a Andělské hry, ale Stín je jenom jeden. To krásné poprvé.


Zdroj: https://taturrolector.files.wordpress.com/2017/06/02_color_baja.jpg?w=816


Čekání na další díl se zdálo být relativně v klidu, dokud jsem si nesedla k Nebeskému vězni a ten skončil tak hrozně otevřeně, že jsem si myslela, že mi z toho šoku, slezou všechny vlasy i nehty. Nakonec nic neslezlo a já po pár dnech nervozního ošívání propadla dalšímu příběhu. 

Doufajíc, že se do vydání nového dílu Zafónománii vyhnu, žila jsem si dál svůj knihomolsko-kavárensko povalečský život.

Všechno bylo relativně v klidu, dokud jsem to osudné ráno nenarazila na naprosto dokonalou, úžasnou a nádhernou reedici Stínu větru. Umíte se představit moje spontánní nadšení a okamžité žhavení emailu. Psala jsem Neurotikovi, který mi obratem odepsal a vrátil mě zpátky do šedého světa plného reality. „Je to stejnej překlad?“ Sakra, to mi nedošlo. Co když je ta krásná reedice přeložená špatně? Co když ten úžasnej text někdo zprznil?

Další půlhodinu jsem věnovala googlení a hledání překladatele nového vydání Stínu větru. Nic, ani čárka. Začala jsem propadat zoufalství. Najednou se ve mně vzbouřila nezkrotná touha opět si pořídit knihu, kterou už dávno mám s obavou, že tam bude všechno špatně. Na čtvrteční ráno to bylo téměř nepřekonatelné dilema. Ale pak se rozsvítila žárovka. Najednou tu bylo tak jednoduché 
a elegantní řešení. Myslela jsem, že prorazím hlavou zeď. Mělo mě to nenapadnou hned.

Zdroj: https://obalky.kosmas.cz/ArticleCovers/239/194_bg.jpg


Skočím do knihkupectví a nakouknu do nového vydání. Tam se na vlastní oči přesvědčím, zda se o překlad postaral někdo jiný, nebo je to stále skvělá Athena Alchazidu.

Po práci jsem tam skočila, hodila řeč s knihkupkyněmi a pak si šla splnit svůj miniaturní herkulovský úkol.

Byl tam. Na dolní polici ležela hromádka s asi čtyřmi kousky. Téměř nábožensky jsem si vzala první výtisk z vrchu a s odbornou přesností ji hbitými prsty otočila a našla si překladatele. Krve by se ve mně nedořezal, když v tom najednou…ano…předklad se nezměnil. Spokojenějšího člověka byste v tu chvíli nenašli. S nadšeným úlevným povzdechnutím jsem Stín zaklapla. Když v tom můj zrak přilákala zadní strana knihy. Bože můj!!! Všechny díly vyjdou v reedici a co hůr nebo líp (těžko říct), vyjde i dlouho očekáváný čtvrtý díl. Ach, taková nádhera. Najednou se mi na tváři rozlil takovej divnej škleb, který se vám na tváři objeví, když si šlehnete (myslím). Odcházela jsem do čajovny v naprostém rauši. Natěšená, až o tom Neurotikovi povyprávím.

Od toho dne mnou cloumá obsesivní touha pořídit si knížku, kterou už mám. Protože ta obálka je dokonalá. Všechny jsou. A já je NUTNĚ POTŘEBUJU!

Kdybyste jenom viděli ty krásný fotky ze zákoutí Barcelony? Až uvidíte, pochopíte! 



Žádné komentáře:

Okomentovat