úterý 19. června 2018

#10 Důvodů, proč miluju Robina Williamse


Nedávno jsem narazila na Youtube (ano, trávím tam docela dost času) na trailer k dokumentu o Robinu Williamsovi. Jako dítě jsem tohohle chlapa doslova milovala. A když jsem se nad tím pozastavila, tak jsem si uvědomila, že se na tom od mých dětských let nic nezměnilo. Jen Flubbera na žebříčku mých oblíbenějších filmů vystřídala Ptačí klec.


Zdroj: https://typeset-beta.imgix.net/lovelace/uploads/79/f2df25b0-0465-0132-6ffa-0add9426c766.jpg


Robin Williams byl herec a komik, který dokázal zahrát úplně cokoliv od ztřeštěného a roztržitého vědce až po báječného učitele poezie, který odkrývá kouzlo mrtvých básníků. Za svůj um získal oscara, grammy i zlatý glóbus. Bojoval s drogami a alkoholem, ale kdo ne? Od roku 1990 má svou hvězdu na chodníku slávy v Hollywoodu. Byl králem improvizace, který svou hereckou cestu ukončil v roce 2014, kdy ve svých třiašedesáti letech spáchal sebevraždu.


Zdroj: http://america.aljazeera.com/content/ajam
/multimedia/photo-gallery/2014/8/
photos-rememberingrobinwilliams/_jcr_content/slideShowImages/
slide1/image.adapt.960.high.robin_williams_01a.jpg 



„Každému je dána jen jedna jiskra šílenství. Neztraťte ji.“ Robin Williams



A za to všechno a mnohem víc ho prostě musím milovat. Minimálně na desetkrát.









Zdroj: http://www.neontommy.com/sites
/default/files/tumblr_n46km1dOho1qeowy2o1_400.jpg?1397753153


#1 Dětský hrdina

Které dítě, vyrůstající v devadesátkách, někdy nevidělo legendární film Táta v sukni? Mrs. Doubtfire byla famózní, hlavně ta scéna, kdy z Robina dělají ženskou. Nebo jeho pleťová smetanová maska a hořící umělá prsa, která si podpálil na plynovém sporáku.


#2 Smál se, i když trpěl

Robin byl komik trpící depresí, kterou prohloubila jeho nemoc. Závislost na alkoholu a drogách také nepomohla. Byl Harlekýnem, který se za zavřenými dveřmi proměnil v nešťastného Pierota.


#3 Nejlepší Garp na světě

Miluju knížku Svět podle Garpa. Když jsem ji četla, tak jsem si neuměla úplně přesně představit, jak by T. S. Garp mohl vypadat, ale pak jsem viděla film s Robinem Williamsem a věděla jsem, že on je ten pravý. Nikdo jiný ho ani hrát nemohl. Můj Garp!


#4 Ptačí klec

Slavná francouzská komedie, která má to pravé kouzlo až v americkém aranžmá s Robinem Williamsem a Nathanem Lanem. Ti dva se tam tak skvěle doplňovali, že z nich byl i režisér na prášky, protože pořád improvizovali. Ten film je dokonalej. Je to v podstatě jedna hláška za druhou.


Zdroj: https://i.gifer.com/9Oih.gif



#5 Fláknutej brácha

K tomu snad není ani co dodat. Už začátek tohohle filmu mě dostal do kolen. Jako dítě jsem chtěla taky takový dům, ale hlavně ty udělátka, hejblátka a kamaráda robota (ale toho jsem chtěla už od dob filmu Číslo pět žije!). Dodnes toužím mít malýho, pružnýho, zelenýho fláknutýho bráchu Flubbera.


Zdroj: https://media.giphy.com/media/QahrGsSD2Umje/giphy.gif


Po dětských a krásně naivních filmech s postupem času přišly vážnější témata, která nás oba posunuly dál.

#6 Andrew – člen naší rodiny

To byl pro mě první doják s Robinem, u kterýho jsem slzela. V té době to pro mě bylo naprosto nepochopitelné. Jak na mě mohl film s ním takhle působit? Kde se tu berou ty slzy? Dodneška ve mně zůstává pocit, že je to hrozně smutnej film. A Robin tam byl úžasnej.

#7 Starý páky

Není to sice žádný skvost světový kinematografie, ale solidní sobotní oddechovka, plná nekorektního humoru. Robin si tu zase našel parťáka. Tentokrát to byl John Travolta (další moje dětská láska od dob Pomády, ale hlavně Kdopak to mluví?).  Aspoň jednou stojí za to se na tenhle film podívat.

Zdroj: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/
/thumb/d/db/Robin_williams_by_michael_dressler_1979.jpg
/170px-Robin_williams_by_michael_dressler_1979.jpg
#8 Byl stejný jako my  

Dočetla jsem se, že Robin jako dítě byl hodně sám a vystačil si jenom se svou fantazií. To je můj člověk.

#9 Komik od narození

Jsou tací, kteří se mohou celý život přetrhnout a nic. A pak tu byl Robin, kterému stačilo se pousmát s jeho pověstnými jiskřičkami v očích a publikum mu leželo u nohou. Sudičky mu daly do vínku dar komika, kterému vždy podlehlo jeho obecenstvo.

#10 Dokázal rozesmát i rozplakat

A teď nemám na mysli ten stav, kdy se tlemíte do bezvědomí. Ale okamžik, kdy se vám rozsvítí žárovka. Zní to možná divně, ale přesně tohle miluju.  Smát se a pak dostat ránu (takové to uvědomění si něčeho hrozného) a začít brečet nebo aspoň slzet. Taková ta okamžitá a nečekaná katarze.



6 komentářů:

  1. Robin bol a (a stále je) jeden z najúžasnejších osobností! Či to boli komédie alebo vážne drama (napr. Dead poets society, to zbožňujem, neskutočne precítený film), ten chlap vedel čo robí. Pekný článok :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dead poets society jsem si nedávno stáhla a chystám se na ni. Jen jsem si ji proklikala a je tam úžasnej. Kdekoliv se objevil, tak tam zazářil. Zkus tu Ptačí klec...jedna z nejlepších komedií vůbec. Díky :)

      Vymazat
  2. Bude to znít jako klišé, ale když Robin umřel zasáhlo mě to víc než jakákoli slavná osobnost předtím. Vyrůstala sjem na Jumanji a Flubebrovi a Mrs. Doubtfire, právě díky Robinovi tak moc miluju improvizace, stand-upy a hlavně imitaci, v tom byl nejlepší na světě. Přitom to byl člověk s tolika problémy a vnitřními démony a stejně si dokázal udržet nadhled, prostě osobnost, která tu ohromě chybí, mě teda určitě. Moc děkuji za článek, jdu si pustit ptačí klec.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se ti článek líbí. :) Robin byl moje dětská hvězda a tak nějak jsem s ním vyrostla. Předevčírem jsem si pustila Ptačí klec s bráchou. Ten film už umíme nazpaměť. Robin byl top a je hrozná škoda, že nebyl nikdo, kdo by mu pomohl.

      Vymazat
  3. mluvis mi z duse, jeden z mych nej nej... ja ho nejvic zrala asi v Jumanji :-D coz mi pripomina, ze byc mohla sjet jeho filmografii :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) víš, co ...si takhle sedíš a říkáš si "o čem tak budu psát" a pak narazíš na ten trailer o něm a máš hned jasno. :) okamžitě mě to vrátilo v čase.

      Vymazat