neděle 11. listopadu 2018

Bohemian Rhapsody

Kinematografický vrchol letošního roku. Tak bych popsala listopadovou novinku, která mapuje osudy britské kapely Queen a jejího frontmana Freddieho Mercuryho. Bohemian Rhapsody je zkrátka oslavou ikony rocku.


Zdroj: https://d13ezvd6yrslxm.cloudfront.net/wp/wp-content/images/Bohemian-Rhapsody-trailer.jpg


Na tenhle film jsem se těšila už od léta, kdy jsem jen náhodou narazila na první teaser. Od té chvíle jsem měla pocit, že to bude něco epickýho. A skalní fanoušci Queen si rozhodně přijdou na své.

Zdroj: https://www.throwbacks.com/
content/images/2018/05/Queen-Biopic.jpg
Kromě úžasných výkonů všech hereckých členů kapely (Joseph Mazzelloni aka John Deacon, Ben Hardy aka Roger Taylor, Rami Malek aka Freddie Mercury a Gwilym Lee aka Brian May) se autoři vyřádili i na scénáři, který se nevyhýbal konverzačnímu a někdy i lehce nekorektnímu, který se neztratil v barvitém 
a nápaditém vizuálu celého filmu a jeho dominantní hudební složce.


Než jsem si sedla k téhle recenzi, tak jsem si pročetla pár výroků těch „povolanějších.“ Ti vyčítají Bohemian Rhapsody přílišný patos, kapelová klišé 
a hru na city. Já jako fanynka Queen a milovnice Freddieho Mercuryho asi nikdy nebudu objektivní. Z filmu jsem byla nadšená a už na začátku jsem měla husí kůži. Prorokovala jsem, že budu vzdychat celou dobu a taky to tak bylo. Už se nemůžu dočkat, až ten film uvidím znovu.

Někteří mají filmu za zlé, že je v něm málo informací ze života hlavní hvězdy, že se dostatečně nevěnuje jeho sexuální orientaci. Ale ten film se nejmenuje Freddie Mercury a jeho život. Je to Bohemian Rhapsody, což je nejslavnější song tohohle britskýho kvarteta. Je to film o jejich hudbě, tvorbě a ano zachycuje také „část“ Freddieho života.

Osobně jsem nadšená, že na konci byla skoro celá část vystoupení Queenů na Live Aid z roku 1985. To se stalo samotným vrcholem celého snímku. Pro mnohé zbytečná scéna, ale já bych tam snesla i ty dvě písničky, co z toho vystřihli.


Zdroj: https://photogallery.indiatimes.com/photo/64243379.cms?imgsize=114086


Bohemian Rhapsody měla před sebou těžký úkol. Mohla se stát senzací nebo totálním propadákem. Myslím si, že v jejím případě platí to první. Je to podzimní senzace. A my znalí skutečného příběhu kapely, odpustíme filmu jisté faktické nedostatky, které podle scénáristů prospěli k plynulosti děje.

Přesto jsem tam i já našla pár věci, které bych s klidným svědomím vyškrtla. Lehce psychedelickou scénu z tiskové konference, kde novináři neřešili nové album kapely, ale jen soukromí jejich hlavní hvězdy. Ta tam opravdu být nemusela.

Za zmínku a vyzdvihnutí stojí hlavně herecký výkon Ramiho Maleka, který se pro tuhle roli narodil. Dokonale si osvojil Freddieho pohyby, mimiku i jedinečný pohled. Od nesmělého mladíka, osamělou hvězdu až po muže smířeného se svým osudem. Takový byl Rami Malek, který má podle zahraničních kritiků našlápnuto na oscara.


Zdroj: https://images.radiox.co.uk/images/7392?crop=16_9&width=660&relax=1&signature=ps8MoBV7yrKnWmdsOf0d9oMHW1M=


Bohemian Rhapsody je jedinečný vizuální zážitek, který doplňuje ikonická hudba a zmíněný nepřekonatelný výkon Ramiho Maleka.

Za mě 9,5 z 10.

Perlička mimo soutěž: Bohemian Rhapsody režírovali dva režiséři, a to Bryan Singer, kterého nahradil Dexter Fletcher.



Žádné komentáře:

Okomentovat