neděle 3. března 2019

Rok divadelních her


Uznávám, že titulek může být krapet zavádějící. Rok 2019 není rokem divadelních her, tedy aspoň ne na mezinárodní úrovni. Za to ve světě Šílené Intelektuálky to bude jízda. Snad ta prkna, co znamenají svět nepoškrábu.





Za poslední dva roky se mi nahromadily hry všeho druhu a já se rozhodla, že s nimi letos hnu a přesunu část z hromádky k přečtení na hromadu přečteno, olepítkováno, nepřepsáno a neuklizeno. Ano, přepisuju si některý citace, který se mi obzvlášť zamlouvají. Šílený, vím, ale je to silnější než já.



Navíc je to všechno součást mého celoročního čtecího plánu. Pokaždé vypadá trochu jinak, ale myslím si, že letos jsem to vychytala úplně nejlíp.

Přibližné schéma:

Nová knížka – stará knížka – divadelní hra – kniha s židovskou tématikou!

Tak je pravda, že jsou knihy, které spadají hned do dvou až tří kategorií, ale nebudeme hnidopiši, že?

Ale zpět k meritu věci.

Zatím jsem se v rámci hromádky plné divadelních her prokousala jen Zkrocením zlé ženy, ale už teď si brousím zuby nebo spíš leštím brejle na další kousky. Jediné, co budu muset v nejbližší době vyřešit je dilema, co číst dřív.

Tady je malá ochutnávka toho, co mě a potažmo i vás čeká a mezi čím se musím rozhodovat:

Shapira – Karol Sidon
Kočka na rozpálené plechové střeše – Tennessee Williams
Krvavá svatba – Federico García Lorca
Hamlet – William Shakespeare
R.U.R. – Karel Čapek
Jak se vám líbí – William Shakespeare
Dobrý konec všechno spraví – William Shakespeare
Nenajatý vrah – Eugene Ionesco
Peer Gynt – Henrik Ibsen
Život Galileiho – Bertolt Brecht
Oidipus na Kolónu – Sofoklés
Tři sestry - Anton Pavlovič Čechov
Tetovaná růže - Tennessee Williams
Podivné odpoledne Dr. Zvonka Burkeho - Ladislav Smoček


Dobře, uznávám, že se mi tak trochu roztrhla má úžasná plátěná taška „Čtení je sexy!“ se Shakespearem, ale kde jinde hledat inspiraci než u samotného mistra? 

No vypadá to, že mám co dělat. Asi bych si měla dokoupit lepítka a vrhnout se na další kousek!



Žádné komentáře:

Okomentovat