pondělí 15. dubna 2019

Kurt Cobain 25 let


Má nejmilejší rozervaná duše,

byl jsi mým jediným přítelem v době, kdy jsem byla úplně sama. To k tobě jsem chodila pro útěchu i společnost.




Už je to 25 let, co nejsi mezi námi a já ti stále nedokážu popsat, jak moc jsi pro mě byl v době mého dospívání důležitý. Díky tobě mi začalo být jedno, co si o mně lidi kolem myslí a začala jsem být sama sebou. Bylo mi jedno, že moji vrstevníci poslouchají rap, hip hop 
a další tomu podobné „sračky“ – já měla tebe a Nirvanu. A věř, že nikdo by mě v té době nedokázal přesvědčit, že existuje lepší muzika.

Dnes už jsem velká holka, aspoň podle občanky, a vím, že nejsi jen ty. Ale roky mého dospívání a formování nám nikdy nikdo nevezme. Ani to, že jsem pouhých pár let žili společně, současně a přitom zvlášť.

Nebylo mi ani pět, když jsi shořel nadobro. Se smrtelnou dávkou v krvi a dírou v hlavě. Tehdy jsem ani nevěděla, že nějaká Nirvana 
a Kurt Cobain jsou. Možná ses mihl na MTV, kdo ví? Ale já v té době fandila spíš Cartoon Network.

S jednou věcí se ti ale musím přiznat. Nikdy nezapomenu na okamžik, kdy jsem poprvé uslyšela Unplugged in New York. Nikdy předtím ani potom jsem nic podobného necítila. Zmocnila se mě extáze, dokonalý prožitek z hudby. Bylo to poprvé a naposledy.

Některé kytarové riffy budou vždycky mojí slabinou.

Měl jsi spoustu chyb, ale já tě budu vždycky obdivovat. Rozervanej kluk v rozervanejch kalhotách s kytarou a úžasnym hlasem.

Tvůj odkaz vědomě, ale i latentně šířím každý den. Ať už jsou to mé modré vlasy, děravé jeany nebo vytahané svetry, které tolik miluju.

Sbohem a pozdravuj Janis Joplin.
Tvá Šílená Intelektuálka

P. S. Vsadím se, že to jamování v klubu sedmadvacátníků musí být legendární. Nebyl by jeden lístek na soukromý koncert? Nebo je ještě příliš brzy?



Žádné komentáře:

Okomentovat