neděle 28. dubna 2019

#10 Trefných knižních citátů


V životě každého knihomola dojde na okamžik, kdy narazí na nějaké životní moudro, se kterým se naprosto a zcela ztotožní. Pár takových jsem objevila i já.

No, a co když je takových mouder rovnou deset?


Zdroj: https://cdn.pixabay.com/photo/2017/08/02/15/08/book-2572013_960_720.jpg



#1 „Tolik knih, tak málo času!“ Frank Zappa
To by se mělo tesat do kamene s přídomkem „…tolik knih, a tak málo místa!“

#2 „Počet knih je nekonečný.“ Joseph Joubert
Nebo aspoň ta hromada nepřečtených, která se zvyšuje geometrickou řadou.

#3 „Žádný nábytek není tak okouzlující jako knihy.“ Sydney Smith
A k tomu pohodlné čtecí křeslo někde v koutě a krb s praskajícím ohněm.

#4 „Knihy jsou pro člověka tím, co jsou pro ptáky křídla.“ John Ruskin
Rozhodně ano, pokud máte po ruce dobrou knihu. V opačném případě je to spíš jako velká železná koule u nohy, co vás táhne ke dnu.

#5 „Čtení knih je nejhezčí způsob, jak zabít čas.“  Josef Fousek
Šílená Intelektuálka má vždy po ruce nabitou mptrojku a knihu. Plus zásobu čtiva v telefonu. To jen pro jistotu.

#6 „Četba dobré knihy je ustavičný dialog, při kterém nás kniha oslovuje a naše duše odpovídá.“ André Maurois. K tomu není co dodat!


Zdroj: https://s3.amazonaws.com/photo.goodreads.com/misc/1435003181-1435003180_goodreads_misc.png




#7 „Nikdy nepůjčuj knihy, protože ti je nikdo nevrátí. Jediné knihy v mé knihovně jsou ty, které mi půjčili jiní.“ Anatole France
Upřímně? Diletantismus! Pozoruhodný, přesto diletantismus. Proto knihy, CD, DVD a další podobné vzácnosti půjčuji jen zřídka 
a osobám, které mi předem proklepla tajná služba. Knihomol si dnes musí dávat pozor.

To je můj člověk. Možná na sebe narazíme ve stejném oddělení.

#9 „Bojte se člověka, který přečetl jen jednu knihu.“ Denis Diderot
A nedej bože, aby to byla Honzíkova cesta.

#10 „Všude jsem hledal klid a nikde jej nenacházel, až v koutku s knihou.“ Tomáš Kempenský



Žádné komentáře:

Okomentovat