neděle 7. dubna 2019

Krysař? Jedině s kytarou


Jaro už se hlásí o slovo, ptáci po ránu řvou jako krávy a můj mozek zase začíná uvažovat o blbostech. Tak třeba, nedávno jsem jela v autě, sluníčko svítilo jako pominutý a z mýho mixu se ozval song Mediterranean Sundance z alba Friday Night in San Francisco, kde uslyšíte Paca De Lucíu, Ala Di Moela a Johna McLaughlina.


Zdroj:
http://nd01.jxs.cz/627/934/ec4263586b_24662498_o2.jpg
https://pldzimages.s3.amazonaws.com/products/2535448.png

Krom toho, že je to jedna z nejdokonalejších instrumentálních skladeb na světě je to i můj dokonalý sen o Španělsku. Zavřu oči 
a v mžiku se ocitnu na bezejmenném náměstí, v dáli jsou slyšet kastaněty, já si popíjím sangrii a pozoruju ruch kolem sebe. Jo, je mi jasný, že za volantem oči zavírat nemám. (Taky jsem je nezavřela.)

A právě tehdy mi problesklo hlavou. „Ty jo, kdyby mě chtěl Krysař shodit do propasti, tak by mu flétnička nestačila. Ale kdyby měl kytaru, tak bych byla ztracená.“ No a tahle myšlenka se táhla jako žvejkačka na podrážce za horkého letního dne. (Sakra, to je dlouhý přirovnání.)

Nicméně mě jedna zbloudilá myšlenka přivedla k tomu, že pokud dnes chce někdo někoho vábit, tak se ani nemusí hodně snažit 
a mystifikovat ho. A protože tenhle směr uvažování byl docela depka, vrátila jsem se zpět ke Krysaři.

Respektive ke kytaristům. Bohům, který dokáží zázraky pouhým hrábnutím do strun. Jo, mám pro kytaristy slabost, ale pšššt! Jestli se to rozkřikne, tak se budu muset přeorientovat na bubeníky.

Zjistila jsem, že bylo a je několik kytarových bohů, kteří „straší“ v mé mptrojce a já si je pouštím pořád dokola. Takže jsem si řekla, že si jich pár sepíšu a hle vzniklo toto.


Zdroj: https://www.ireport.cz/files/51_1008838_140577.jpg

Radim Hladík (Blue Effect)

Za mě číslo jedna. Miluju jeho Čajovnu a dodneška nemůžu uvěřit tomu, že mi ji zahrál během jednoho koncertu na Mezinárodním filmovém festivalu v Karlových Varech. O to víc jsem byla naměkko, když jsem zjistila, že ji vlastně nikdy neměl rád. A navíc, když si sedl a hrábl do strun tak to byla pastva pro oči. Radim je můj hrdina a já jsem strašně ráda, že jsem ho mohla vidět na těch pár koncertech, který jsem mohla stihnout a osobně mu poděkovat, že jedné tehdy ještě červenovlasé holce zahrál její milovanou písničku. Radim forever!


Zdroj: http://www.queenonline.com/
global/assets/modules/site/images/band/brian_bio4.jpg




Brian May (The Queen)

Jako je třeba k tomuhle chlápkovi něco dodávat? Ať už jde o Bohemian Rhapsody nebo o Who Wants to Live Forever je to vždycky pecka. A ty jeho vlasy!








Zdroj: https://images-na.ssl-images-amazon.com/
images/I/512YFYL5ELL.jpg





Kurt Cobain (Nirvana)

Tohohle kluka jsem začala milovat někdy v osmý třídě a už mě to nikdy nepustí. Dokonce ho mám i v mailu. Nešťastná, rozervaná duše, génius, který shořel a nevyhasl. Ani nevím, kolikrát jsem slyšela Come asYou Are, nebo Lake of Fire, o Smell like Teen Spirit ani nemluvím. Celoživotní láska k téhle kapele. A věčný odkaz v podobě děravých jeanů a triček s pruhy. Cobain is my sad hero!










Zdroj: https://i.pinimg.com/736x/bc/68/
0a/bc680a6e53a822a8c4eeb479d88a9d49.jpg



Keith Richards (The Rolling Stones)

Živoucí legenda, požitkář a bůh z Albionu. Mám už nějakou dobu rozečtený jeho životopis a nestačím se divit. Tenhle chlap je úkaz. Obdivuhodný a někdy děsivý zároveň. Ale když mu bylo třicet, tak stál za hřích. Stále dokola si pouštím Gimme Shelter 









Zdroj: https://data.whicdn.com/
images/14533219/large.jpg




David Gilmour (Pink Floyd)

Ne, rozhodně ne“jsem“ zatížená na britský kapely. Jako, kdo by dokázal odolat Wish You Were Here nebo Comfortably Numb? No tak vidíte! A to jeho háro bylo taky úžasný. Na můj vkus už trochu přerostlý, ale pořád OK. Za mě rozhodně doporučuju záznam z koncertu k The Wall nebo Echoes. Epický!









Zdroj: https://usercontent2.hubstatic.com/14197609_f520.jpg

Billy Gibbons (ZZ Top)

K tomuhle chlapovi vážně není co dodat. Snad jen, věděli jste, že si zahrál v několika epizodách seriálu Sběratelé kostí? Jop, hrál tam tátu Angely Montenegro. Jestli si neumíte představit americkou variantu kytarových boha, tak je to Billy. V roce 2015 dokonce vydal svou první sólovou desku Perfectamundo!








Zdroj


Alex Turner (Arctic Monkeys, The Last Shadow Puppets)

Moje britoúchylka se opět projevila. Když Alex začne hrát, tak se mi podlamují kolena jako malé školačce. Do I Wanna Know, I Wanna Be Yours nebo Knee Socks a mnoho dalších. Mám ho plnou mptrojku i hlavu.




Zdroj:https://chirpradio.org/_/files/blog/peter_buck.jpg


Peter Buck (R.E.M.)

Na tohohle chlápka se v posledních letech úplně zapomnělo, dokonce i na jeho kouzlení v songu Losing My Religion, kde hrál na mandolínu. Mimochodem, pokud chcete znát příběh týhle epický skladby, tak se mrkněte na Stream – HitStory. Moje nová závislost, by the way.










The Edge (U2)

Kdo by nemiloval U2? Všichni si hned vybavíme Bona, ale The Edge je druhá ikonická osobnost téhle kapely a s kytarou si tyká. Co by byla With Or Without You, New year's Day nebo Pride bez kytary? 






Zdroj: https://www.rollingstone.com/wp-content/
uploads/2018/06/rs-15680-20140619-jimmy-x1800-
1403195938.jpg?crop=900:600&width=440


Jimmy Page (Led Zeppelin) 


Že bych byla hotová z Led Zeppelin se rozhodně říct nedá, ale Jimmy Page je kapitola sama pro sebe. Ten tady nemůže chybět. Stairway to Heaven! 






 Tahle desítka by mě mohla dostat na okraj propasti!

A pokud stále váháte nad tím, zda jsou kytaristi opravdu takový klasy, tak si vzpomeňte, že světlo světa spatřila hra Guitar Hero. Aha!





Žádné komentáře:

Okomentovat