středa 27. ledna 2016

Sníh….jako malá holka

Už dlouho se mi nestalo, abych ve sněhu řádila jako malá holka. Ale letos je to jiné. Řádím ve sněhu se psem, dělám z něj sněhuláka bez mrkvičky.

Zalehávám ho a zasypávám mu hlavu sněhem. A když to na mě přijde, tak sebou plácnu a dělám andělíčky. No a pes se rozhodne, že je záchranář a pomáhá mi ze země tak vehementně, že mi ocáskem rozmetá křídla do ztracena.


Koulujeme se, jak se psem, tak s bráchou. Nejlepší je, když nám pes prošvihne letící sněhovou kouli a pak ji pracně hledá kolem, samozřejmě ve sněhu. Nekonečné hledání bez výsledku. Vždycky musím uplácat novou kouli.

Během koulování se svorně tím sněhem cpeme, jak zjednaný obě dvě. 

A jako důkaz přeměny pevného sněhu v kapalnou vodu ho nechávám rozpouštět na mých holých rukách, až přijde ta strašná štiplavá bolest, ale já i přesto blbnu se sněhem a jako malá holka si nedám říct.

A pozor! Asi po milionu let jsem postavila skutečného sněhuláka nebo spíš sněhuláčka. 

Je pravda, že dlouho nevydržel. Přes den bylo slunečno a on se ze slušnosti začal klanět slunci tak intenzivně, že z něho do večera byla loužička. Nevadí, jeho jepičí život byl naplněn láskou a sluncem. Zahřálo ho to u srdce.

Můj první letošní sněhulák
Sníh je něco úžasnýho. Naprosto krásnýho.

Večer, když jdete ven a tam sněží. 

Jop, to mi hrábne. Zakloním hlavu a otevřu pusu.

No co? Tenhle sníh ještě nedopadl na zem, takže je čisto čistej.

Přijít domů vymrzlá s mokrýma nohama je úžasný. 
Je to jako velký návrat někam, kde jsem si myslela, že už nikdy nebudu.

Zase se ze mě stává dítě. Ta malá holka. S tím rozdílem, že nemám nudli u nosu a nikdo mě za ty mokré nohy nesekýruje. Jen se převleču do suchého. Nasadím si heboučké ponožky, udělám si horký čaj a zalezu si do pelíšku s nějakou knížkou a pomalu rozkošnicky rozmrzám.

Žádné komentáře:

Okomentovat