neděle 25. března 2018

Šílená Intelektuálka a její čtecí plány


Už za sebou máme první jarní den, kdy aspoň u nás sněžilo. No a já si řekla, že to chce plán. 




Ve slabé chvilce jsem se podívala na tu děsivou hromadu nepřečtených knih a rozhodla se, že si udělám seznam těch, které bych mohla přelouskat do léta. I když je pravda, že teď jsem ve fázi, kdy přečtu tři stránky a padnu do kómatu.

To mě ale nezastaví! Když jsem si prohlížela všechny knižní poklady, který čekají, až na ně přijde řada, tak jsem dala do kupy několik šťastlivců, kteří budou mít přednostní právo.

A tady jsou:

Zdroj: https://www.databazeknih.cz/images_books/34_/
349497/big_kniha-noci-nif-349497.jpg
Kniha noci od Rodriga Blanco Calderóna 

Věděla jsem, že si ji chci předčíst hned, jak jsem si viděla anotaci.

Caracas 2010: společnost je paralyzována režimem Huga Cháveze, chybí potraviny, jsou přerušovány dodávky elektřiny. Dva přátelé – psychiatr a spisovatel – se scházejí v asijském bistru a debatují o literatuře, hudbě a aktuálních vraždách venezuelských žen. Spisovatel má v hlavě velký „gotický“ román nazvaný The Night, podle kultovní skladby skupiny Morphine. Autor představuje desítky osudů drobných hrdinů, které míchá s reálnými postavami ze světa hudby, literatury a politiky. Závěr díla je apokalyptický: i múza našich přátel Margarita je s vlastní matkou brutálně zavražděna. Přátelé se rozcházejí. Caracas se propadá do nekonečné tmy.

Nebude to sice žádnej velkej relax, ale už teď se na ni moc těším.


Jak číst literaturu jako profesor?

Tuhle krásku jsem si pořídila loni na Světě knihy a od té doby čeká na svou příležitost. Několikrát už jsem do ní dokonce nakoukla, 
a vždycky jsem narazila na nějakou perlu. Tak se těším, co mi nabídne zbytek.

Petr a Lucie

Povinná četba, které jsem se vyhla. Z principu nečtu nic, co musím, ale teď můžu. I proto jsem si tuhle klasiku pořídila. Navíc je útlá, takže jí dám za jedno odpoledne u kafe. Co víc si přát?


Zdroj: https://www.knihydobrovsky.cz/f
iles/thumbs/mod_eshop/produkty
/41259095.280299474.1504697178.jpg

Rychleji už mluvit nedokážu

Ta na mě čekala pod vánočním stromečkem. Relax, u kterýho se budu bavit. Doufám! Když budu mít klid, tak to bude jen víkendové čtení plné smíchu a nostalgie.


Severská mytologie

Nováček mezi čekajícími. Mám ji doma jen pár dní, ale je to Neil Gaiman a já se už nemůžu dočkat, až se začtu. Navíc jsem nedávno dočetla Křehké věci, takže se mě stále drží Gaimanovská nálada.


Nakonec jsem si řekla, že by nebylo od věci otevřít moje krásný vydání Větrné hůrky.
Další klasika, která čeká na svou chvilku. Úplně vidím, jak se pohupuju na houpačce a zaujatě koukám do stránek. Tedy, upřímně doufám, že bude Větrná hůrka dobrá. Vím, že to nebude žádná Pýcha a předsudek, ale i tak.




2 komentáře:

  1. Kniha noci za mě byla zklamáním. https://www.cbdb.cz/recenze-725-venezuela-v-rytmu-tmy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teda, ta recenze mě začíná děsit. A to jsem se na Knihu noci tak těšila. :)

      Vymazat