neděle 2. září 2018

#10 Zajímavostí ze světa seriálu Doctor WHO


Ani nevím, jak jsem se k tomuhle seriálu dostala. Ale najednou jsem si stáhla první sérii s osmým Doktorem 
a skončila jsem až u jedenáctého. Stal se nedílnou součástí mých vysokoškolských let a když už jsem se na nějaké přednášce opravdu nudila, tak jsem natahovala uši, jestli náhodou neuslyším charakteristický zvuk, který vydává TARDIS při přistání. Hádáte správně, nikdy se nic neozvalo.


Zdroj: http://www.nebeep.com/wp-content/uploads/2017/11/The-police-Box-TARDIS-from-Doctor-Who-in-space-910x455.jpg


Pokud vám to stále nic neříká, tak vás lehce uvedu do děje. Doktor je poslední přeživší z rasy zvané Pánové času. Teda on si to hrozně dlouho myslí, ale pak mu nesmrtelný mimozemšťan Tvář z Boe řekne, že sám není. Ale to je na dlouhé vyprávění.

#1 Jedná se o nejdéle vysílaný sci-fi seriál v historii televize. Jo a na triku ho má britská BBC.

#2 T.A.R.D.I.S je vesmírná loď a stoj času v jednom. A je větší zevnitř. Každý skalní fanoušek takzvaný Whovian touží po své vlastní TARDIS. Já ji třeba mám v podobě malé krabičky na mentolky. Kdybyste náhodou narazili na modrou policejní budku, zkuste zaklepat na dveře a chvilku čekejte, jestli se neotevřou.

#3 S přestávkami se Doctor WHO vysílá už od roku 1963. V roce 1989 ho utnuli a obnovili až s příchode nového milénia v roce 2005. „Fantastic!“

Natáčí se v Cardiffu, tam mimochodem občas v ději zaletí i Doktor, aby natankoval do TARDIS.

Doktora na jeho dobrodružstvích vždy doprovází nějaký společník. On totiž nemůže cestovat sám. Tihle cestovní bratři ve zbrani mu stále připomínají, kým je. Přeci jen se občas stane, že by mohl podlehnout božskému komplexu 
a s vesmírem by to šlo rychle do háje. Oni vlastně takový živý morální kompas. Společně zachraňují vesmír a cestují v čase do minulosti i do budoucnosti.

#4 Třináctým Doktorem se stala poprvé v historii žena. Jodie Whittaker je nový Doktor. 


Zdroj: https://cdn1.thr.com/sites/default/files/imagecache/landscape_928x523/2017/07/jodie_whittaker.jpg


Možná se vám to bude zdát divné, ale v předchozích řadách se na scéně objevila Missy, která nebyla nikým jiným než další regenerací Doktorova úhlavního nepřítele, který si říkal Vládce. Náhoda? Nemyslím si!

#5 Regenerace, cože? Ach, ano. Doktorovo regenerace umožňují tvůrcům měnit v klidu herce. Jenže divák se musí kromě změny vizáže smířit i s naprostou změnou osobnosti samotného Doktora. Nejvíc líto mi to bylo, když jsem přišla o desátého Doktora, ale jedenáctej si mě rychle získal. Myslím si, že velkou roli v tom hráli jeho noví společníci a tajemná a naprosto úžasná River Song (k té se ještě dostanu).


Zdroj: https://i.imgur.com/MYDJZAn.jpg


#6 RIVER SONG (neříkala jsem to?) je poloviční Pán času. Byla zplozena na palubě TARDIS, když byla v časovém víru. Jejími rodiči jsou Amy Pondová a Rory Williams. Naprosto skvělý společníci, kteří mi budou chybět. Miminko těchto dvou unesou a vycvičí jako zabijáka, který má za úkol zlikvidovat Doktora. Nakonec se do něho ale zamiluje, věnuje mu zbytek svých regenerací, aby ho zachránila (neptejte se) a dokonce se stane jeho ženou. Díky tomu je také jediný člověk, který zná jeho pravé jméno.


Zdroj: https://gifer.com/i/SrNZ.gif


Málem bych zapomněla. River má své dvě charakteristické hlášky. Spoilers! a Hello, sweetie!

Jejich vesmírná romance má ale jeden velký háček. Potkávají se v opačných časových směrech. Čím lépe River Doktora zná, tím je ona pro něho větší neznámou. Kam se na tohle hrabe Shakespeare a jeho Romeo a Julie. Mělo to být Doktor a River. Po letech se totiž setkají v knihovně a tehdy ji on vidí poprvé a ona jeho naposledy. Ale až po letech nám dojde, jak moc tragický a smutný ve skutečnosti tento díl byl.

Stejně tak se poprvé v epizodě Ticho v knihovně setkáváme s deníkem, do kterého si River poznamenává všechny své zážitky s Doktorem. Ptáte se proč? To, aby věděli, kde se zrovna nacházejí na svých časových linkách. Tenhle deník dostala River od Doktora, 
a ne náhodou vypadá jako TARDIS.


Zdroj: http://mywishlist.ru/pic/i/wish/orig/006/153/137.jpeg


#7 Na ČSFD má Doctor Who, nebo jak je u nás znám jako Pán času, 84% s tím, že je 34. nejoblíbenější seriál 
a 239. nejlepší seriál.

#8 Podle Youtube kanálu WatchMojo.com je desátý Doktor v podání Davida Tennanta nejlepším a nejoblíbenějším Doktorem v celé jeho historii. Aby taky ne, když o to stát se Pánem času toužil už od dětství.

Zdroj: https://static0.srcdn.com/wordpress/wp-content/uploads/2017/04/Meta-Crisis-Doctor-in-Doctor-Who.jpg


#9 Dvanáctý Doktor, kterého hrál Peter Capaldi (na toho si pořád nemůžu zvyknout) na rozdíl od ostatních Doktorů (myšleno od roku 2005) nemá svou typickou hlášku. WTF?!? Christopher Eccelston jako 9. měl „Fantastic!“ David Tennant jako 10. měl „Allons-y!“ a Matt Smith jako 11. hulákal „Geronimo!“  Tak uvidíme, co vypadne ze 13.

#10 River Song respektive její představitelka Alexis Kingston se narodila v roce 1963. Tedy ve stejný rok jako se začal točit Doctor WHO. Náhoda? Nemyslím si! Za mě je to ta nejlepší postava, která mohla vzniknout.

A mimo soutěž? Dobrodružství Doktora a jeho společníků vychází i knižně.



2 komentáře:

  1. Doctor Who patří mezi mé absolutně nejoblíbenější seriály. Na Capaldiho si taky tak nějak pořád nemůžu zvyknout... Ale své kouzlo má. Čeká mě desátá série a pak hurá na Jodie Whittaker,jsem na ní jako Doctora hrozně zvědavá. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Letos jsem dostala předvánoční vánoční dárek od mého nejlepšího kamaráda...blok a hodinky Doctor Who...jako skalní fanoušek jsem málem nedýchala. :) Je to naprosto skvělej seriál a jsem ráda, že nejsem jediná. ;) Myslím si, že to bude moje novoroční předsevzetí, zvládnout všechny díly s Peterem. :) Jodie bude výraznou kapitolou v dějinách seriálu. Už se na ni taky těším. :)

      Vymazat