pondělí 30. května 2016

Čtyři základní polohy a ďábel v těle aneb spojení příjemného s užitečným

To byl koncert Jethro Tull, na kterém jsem o víkendu byla. Jak už to poslední dobou bývá, tak když jdu na nějakou akci, tak tam jdu napůl pracovně. Jiné to nebylo ani v sobotu. Pomalu, ale jistě spojuju příjemné s užitečným.

Photo by UŠI

Od dubna jsem se těšila na koncík Jethro Tull, kterým dělali předskokany Blue Effecti. Jop, já vím. Nevypadám jako někdo, kdo má rád takovou muziku, ale je to tak. (Zklamaní? No, já už se asi určitě nezměním.) Ale k jádru pudla, proč o tom píšu. Všichni chodíme na koncerty, snad? Ne? Jo? Občas? V duchu?  Zpět k meritu věci, jo?


Photo by UŠI

Během mé nezávislé konverzace s několika bigbeatovými fanoušky jsem čekala hned pod pódiem, až se dostaví onen proslulý skotský flétnista Ian Anderson, kterého jsem doposud znala jen z jednoho alba v mé mptrojce a z pár fotek na netu.


Photo by UŠI


A to, čeho jsem byla svědkem, bylo něco úžasnýho. Vlítl tam jako čerstvý skotský deštík. Hrál na flétnu a předvedl hned několik poloh, které jsem jasně určila a zapamatovala si je pro vás.

      
Photo by UŠI

      Plameňák – ten byl opravdu oblíbenej. Ian hrál jako za mlada a u toho stál na jedné noze a tou druhou kroutil. Vypadal u toho stejně jako plameňák až na to, že měl šátek na hlavě a flétnu. Ono se to může zdát jako naprostá banalita, ale Ian už není nejmladší a v sobotu řádil jako divej.

         
Photo by UŠI


      Krysař – jo, čtete dobře. Tahle poloha byla jasná. Stačilo změnit tón a hned by všichni dobrovolně naskákali do Ohře. Kromě těch, co nemají hudební sluch. Krysař byla moje oblíbená poloha, ale jen díky tomu, že mi evokovala toho KRYSAŘE. Jsem divná, já vím. A věřte, že s věkem to bude mnohem horší.
      

Photo by UŠI



         Kyčle od sebe – tak to bylo něco. Když přestal kroužit nohou tak najednou udělal hop a bylo to. Jak říkám, na svůj věk byl neuvěřitelnej. A pružnej. I když jsem si v hlavě pohrávala s myšlenkou, že druhý den si bude stěžovat na to, že ho bolí kříže a hořekovat, že mu už není pětačtyřicet.


Photo by UŠI

     
            Klasická poloha – to je takovej normál, kdy stojí a fouká do flétny (nezní to jako znevážení, když napíšu, že do ní fouká? A existuje i jiný    výraz?)


Photo by UŠI


      Ďábel v těle – to se Ian rozvášnil naplno a dováděl na pódiu s kytaristou, kterej mimochodem hraje od svých čtyř let, a že válel. To byste pak do Iana neřekli, že je mu šedesát osm.


Photo by UŠI
 
Photo by UŠI
Photo by UŠI


       U mikrofonu – to je taky jedna z těch klasičtějších, kdy chvíli nefouká a pak si stoupne a zpívá. To byla taky nádhera.


Photo by UŠI

     
      S kytarou – to byly momenty, kdy Ian odložil flétnu a začal hrát i na kytarku. To bylo boží.


Photo by UŠI

Dobře, fajn, já vím! Ze čtyř poloh je sedm, ale to se prostě nedalo nezmínit. Byl prostě boží!!! 


Photo by UŠI
Photo by UŠI


Legen…počkej si…dární! Legendární! (trochu otřepaný, ale pořád dobrý)


Photo by UŠI


Photo by UŠI

Takže rada číslo 1. jestli budete mít někdy šanci jít na Jethro Tull, tak běžte!!!



Žádné komentáře:

Okomentovat