středa 1. června 2016

DESET KNIŽNÍCH DNÍ "DEN 1... 10 SKVĚLÝCH KNIH"

Dlouho se mi tahle challenge líbila, tak jsem si řekla, že je načase se na ní vrhnout. Sednout si k tomu a dát všechno dohromady. Takže tady to je.

Zdroj: http://az616578.vo.msecnd.net/files/2016/05/16/635990089599038074-2122984680_books.jpg

10 skvělých knih je dost relativní pojem, protože člověk čte pořád a postupně se na jeho seznam přidávají další a další úžasný knížky. Nicméně, tady je moje aktuální desítka, která je mnohem obsáhlejší.


DESET KNIŽNÍCH DNÍ

DEN 1: Deset skvělých knih
DEN 2: Devět plánovaných knih
DEN 3: Osm obálek
DEN 4: Sedm filmových verzí
DEN 5: Šest oblíbených autorů
DEN 6: Pět emocí
DEN 7: Čtyři knižní hrdinové
DEN 8: Tři citáty
DEN 9: Dva žánry
DEN 10: Jedna schopnost





1) Zlodějka knih – Markus Zusak

Zlodějku jsem četla asi před pěti lety a naprosto mě ohromila. Je to sice smutná knížka, ale to, že je smutná ještě neznamená, že je špatná. Naopak. Nevidím důvod, proč by nemohla být smutná knížka zároveň krásná. Liesel Memingerová je úžasná a vy s ní žijete, radujete se, smutníte a pláčete. Takže pokud jste Zlodějku knih nečetli, tak hybaj. Je naprosto DOKONALÁ. Zkrátka knížka na pustý ostrov.









2) Ranhojič – Noah Gordon

Ranhojiče jsem si pořídila jen tak, ani nevím, co mě k tomu vlastně vedlo. Možná to byla podvědomá motivace způsobená tím obrovským plakátem ve výloze Neoluxoru na Smíchově. Nicméně, když mi přišel v balíčku od Knižního klubu, netušila jsem, jaký poklad se na jeho stránkách skrývá. Z Roberta Colea se stal můj nejlepší přítel, se kterým jsem strávila hodiny a hodiny, kdy se mi stal útěchou i radostí. Po dočtení knihy jsem se těšila na film, na to jak se budou shodovat moje představy s představami tvůrců a ukázalo se, že se jedná o film na motivy (jako skutečně jenom na motivy) knížky. Po prvotním zklamání jsem vzala ale film na milost. Ale knížka je naprosto DOKONALÁ.









3) Volání kukačky – Robert Galbraith

První případ soukromého detektiva a veterána Cormorana Strika. Když jsem si Kukačku pořizovala, tak ve mně bujela kombinace obav a natěšenosti. Nakonec se ukázalo, že Cormoran a Robin jsou skvělá dvojka a já se po dočtení nemohla dočkat dalšího dílu. Miluju detektivky a dobrý detektivy. Cormoran je svůj a mě prostě baví. Jeho rozervaná duše, pragmatický úsudek, jeho vlasy…..prostě DOKONALOST.










4) Dáma s kaméliemi – Alexandre Dumas ml.

Jako první jsem viděla Moulin Rouge a úplně jsem nevěděla, co mám od Dámy s kaméliemi čekat. Nakonec jsem naprosto podlehla milostnému příběhu kurtizány Markéty Gautiérové a mladíka Armana Duvala. Dokonce, i když to jen nerada přiznávám,tak jsem na konci brečela jako želva. To prostě nešlo nebrečet. V určitou chvíli trpíte s Armanem a jste stejně nešťastní jako on. A co víc, Dumas se inspiroval vlastním životem. Prostě DOKONALOST.












5) Pavučina lží – Dan Brown

Možná se vám bude zdát, že Dan napsal mnohem lepší věci jako Šifra mistra Leonarda, Andělé a démoni nebo Inferno, ale já mám ráda Pavučinu lží, která v reedici vyšla jako Anatomie lži. Četla jsem všechno, co Dan napsal a právě Pavučina lží mě bavila nejvíc. Možná protože je tam ten mimozemský nádech. Kdo ví, sama si na to úplně neumím odpovědět, ale to mi nevadí. Zkrátka a jednoduše se mi ta knížka líbí. 











6) Harry Potter a Ohnivý pohár – J. K. Rowlingová

Ptáte se, proč zrovna Ohnivý pohár? To je jednoduché. Vy víte, kdo zde získá tělo a Harry musí najednou rychle dospět. A hlavně protože, když jsem viděla Ohnivý pohár úplně poprvé v mém životě, tak jsem si myslela, že tuhle knížku musí člověk číst celý život. No a pak se ukázalo, že mi na to stačilo jen pár dní. Ohnivý pohár jsem četla už asi 4x. Je DOKONALEJ.














7) Cartierova Panteřice – Stéphanie Des Hortsová

Mám ráda biografický knížky a jednoho dne mi pod ruku (na loňském Světě knihy) padla Panteřice. A ukázalo se, že to je knížka, která v sobě spojuje všechno, co miluju. Belle Époque, divoká dvacátá léta, úžasná třicátá, a dobu kdy světu umění vládla avantgarda. Dokonce i období 2. sv. v., které mě svým způsobem fascinuje dodnes. Do toho je to příběh neobyčejné a velmi talentované ženy, zmítané mezi dvěma osudovými muži. DOKONALOST.








8) Svět podle Garpa – John Irving

Tuhle knížku mi dala moje máma k svátku ještě v době, když jsem chodila na střední a všichni mi říkali, že je hrozná. Už proto jsem si jí chtěla přečíst. A co se nestalo? Jenny Fieldsová a její syn T. S. Garp si mě naprosto získali a já jsem z nich hotová dodnes. Prožívala jsem s nimi intenzivně jejich starosti i strasti, radosti i malá potěšení. Svět podle Garpa se stal klasikou, ale pro mě je to naprosto DOKONALÝ příběh.










9) Boxer, brouk – Ned Beauman

Boxer, brouk je zvláštní knížka, která mě od začátku až do konce ohromně bavila a já se smála a smála a smála. Není tam moc věcí, které by byli a priori směšné, ale ta kniha není o tom, abyste jí brali vážně. Už jenom hlavní hrdina mě dostával. Obzvlášť, když se dočtete o jeho chorobě, která způsobuje, že jeho pot smrdí jako zkažená ryba. Další významnou postavou je boxer Seth Hříšník Roach a jeden téměř nezničitelnej speciálně vyšlechtěnej brouk. Kniha je plná homosexuality, alkoholu, úchyláren, násilí a všeho možného. Normální člověk by jí asi odložil, ale já si labužnicky až dekadentně užívala každý řádek, protože Boxer, brouk je krása v ošklivosti. Prostě DOKONALOST.










10) Vražda v Orient-expresu – Agatha Christie

Jedna z nejlepší detektivek, kterou Agatha kdy napsala. A druhá knížka, kterou jsem od Agathy četla já (ta první byla Smrt na Nilu). Děj ubíhá příjemně, postavy jsou dostatečně reálné a zápletka prostě nemá chybu. Kdo je vrah? Proč Hercule tolik tápe? A jak se nakonec zachová? DOKONALOST.








DESET KNIŽNÍCH DNÍ

DEN 1: Deset skvělých knih
DEN 2: Devět plánovaných knih
DEN 3: Osm obálek
DEN 4: Sedm filmových verzí
DEN 5: Šest oblíbených autorů
DEN 6: Pět emcoí
DEN 7: Čtyři knižní hrdinové
DEN 8: Tři citáty
DEN 9: Dva žánry
DEN 10: Jedna schopnost


Tak zase zítra!!!


2 komentáře:

  1. Krásný výběr, Zlodějku jsem ještě nečetla, pořád se chystám... I další knihy jsou nádherné, sice ne všechno je podle mého vkusu, ale to nevadí. Hlavně, že se líbí :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zlodějka nemá chybu. Je to to nejlepší, co Zusak napsal. Četla jsem od něho všechno a Liesel je na prvním místě. ;) Je to jen desítka, ale je jich mnohem víc, který zbožňuju. :)

      Vymazat