pátek 3. června 2016

DESET KNIŽNÍCH DNÍ "DEN 3... 8 OBÁLEK"

Odjakživa se držím hesla „nesuď knihu podle obalu,“ ale jako každý člověk se občas nechám zajímavou obálkou přesvědčit k hloubavějšímu přístupu k dané knize. A přestože obal není hlavní kritérium pro můj výběr, tak se ukázalo, že i ty moje zamilované, mají kromě úžasného obsahu, taky překrásný obal.


Zdroj: https://cdn.munplanet.com/storage/uploads/52209627db7c13603b000001/topic/topic_image/531743a3db7c1370bb0000f0
/7STACK-OF-BOOKS-facebook.jpg


A kolikrát se stane, že se na knížku podíváte jenom kvůli tomu obalu a pak si domů nesete malej zázrak? Hmmm?


DESET KNIŽNÍCH DNÍ

DEN 1: Deset skvělých knih
DEN 2: Devět plánovaných knih
DEN 3: Osm obálek
DEN 4: Sedm filmových verzí
DEN 5: Šest oblíbených autorů
DEN 6: Pět emcoí
DEN 7: Čtyři knižní hrdinové
DEN 8: Tři citáty
DEN 9: Dva žánry
DEN 10: Jedna schopnost







 1) Zlodějka knih – Markus Zusak
                          
V jednoduchosti je krása a tahle obálka to rozhodně splňuje. A co víc, je tak nádherně poetická a nevinná. Smrtka tančící s malou holčičkou. Ano, někomu se to může zdát morbidní, ale člověk nemůže bejt útlocitnej. Je to krásná obálka a k tomu ta struktura recyklovaného papíru.










2) Mike´s place, Pravdivý příběh o lásce, blues a teroru v Tel Avivu – Jack Baxter, Joshua Faudem a Koren Shadmi

Nádherná a znepokojující obálka zároveň. Jen vy a ten atentátník víte, že se právě chystá odpálit skupinu lidí, kteří jsou naprosto uvolnění a baví se. A přestože vidíte prst na spoušti té bomby, tak vás nebo aspoň mě samotnou to nějak neznepokojuje. Spíše naopak. Je to jasný a nepopiratelný důkaz agrese, ale i tak necítím vnitřní neklid. Nerozrušuje mě to. Jen mě to nutí otevřít knihu a číst.

A ještě jeden malý bonus. V Mike´s place byste měli mít podtácek přímo z Mike´s place a když si tenhle podtácek vezmete do Tel Avivu a půjdete do toho baru, tak dostanete pivo zdarma. Takže šupky, dupky do Izraele. (mě už tohle šupky, dupky trvá rok)







 3) Leviatan – Scott Westerfeld 

Naprosto geniální a propracovaná obálka, která dává jasně najevo, co je ta kniha zač. A navíc jako bonus je plná úžasných ilustrací. Jop! Vím, že nespadám do věkové kategorie, pro kterou je Leviatan určen, ale mě je to fuk. Líbí se mi ten příběh a líbí se mi i ta obálka, která je lehce vytlačená, takže ji cítíte pod prsty, když po ní přejíždíte. Jednoznačně ohromí hned několik vašich smyslů naráz.










4) Jak být ženou – Caitlin Moran

Naprosto jednoduchá a pro někoho nezáživná obálka, ale já si myslím, že je to pecka. V jednoduchosti je krása a mě Caitlin prostě baví. Uznávám, že se mi mnohem víc líbila Morantologie, než Jak být ženou, ale ta obálka nemá chybu. Sebejistá ženská s extravagantním pruhem bílých vlasů v tom svym havraním hnízdě. Ten její provokativně přihlouplý pohled a zdánlivě nudný svetr, ze kterého ale vykukuje puntíkatá halenka. Ta ženská je originál a nestydí se za to. A mě to baví!!!










5) Tanec s draky – George Richard Raymond Martin

Co k tomu dodat, než že Dany jede na Drogonovi! Je něco lepšího než obrovskej drak, kterýho si osedlala Daenerys za bouře zrozená? Jednoznačně je to zatím nejlepší obálka z celé série Písně ledu a ohně, ale kdo ví, co nám přinesou Vichry zimy?













6) Alchymista, tajemství nesmrtelného Nikolase Flamela – Michael Scott

Tahle obálka je plná náznaků, symbolů, ale i úplně jasnejch odkazů na děj knihy. To vám samozřejmě dojde až potom, co to dočtete. A nejlepší je, že každej díl z téhle série je úplně stejně propracovanej. Stejně jako u Leviatana jsou symboly vytlačené, takže se vám zážitek a prožitek z knížky ztrilionatí.









7) Paní Hemingwayová – Naomi Woodová

Edice životopisů od Metafory se dá snadno rozeznat díky recyklovanému papíru, na kterém jsou obrázky  z lesklého papíru. Osobně se mi tenhle nápad ohromně zamlouvá a co víc, dodává knihám osobité kouzlo. Nepočítaje to, že to vypadá geniálně v poličce v knihovně (je to sice druhořadá záležitost, ale i tak se počítá).  A Paní Hemigwayová , i když je o čtyřech ženách velkého muže a na obálce jsou všechny vyobrazené, tak i přesto té obálce upozaděně dominuje Hem. Náhoda? Kdepak!













8) Volání kukačky – Robert Galbraith

Já vím, jsem hrozná. Cormoran sem, Cormoran tam, ale já si prostě nemůžu pomoct. A Volání kukačky mě se svou modrou obálkou uklidňuje. Do toho je tu detektiv, který vám ukazuje záda. Ano, vím, že se nejedná o zrovna sofistikovanou obálku, ale něco na ní je a já jsem z ní hotová. Takže nádech, výdech, koukat a uklidňovat se!








DESET KNIŽNÍCH DNÍ

DEN 1: Deset skvělých knih
DEN 2: Devět plánovaných knih
DEN 3: Osm obálek
DEN 4: Sedm filmových verzí
DEN 5: Šest oblíbených autorů
DEN 6: Pět emocí
DEN 7: Čtyři knižní hrdinové
DEN 8: Tři citáty
DEN 9: Dva žánry

DEN 10: Jedna schopnost


. . . 




Žádné komentáře:

Okomentovat