pondělí 6. června 2016

DESET KNIŽNÍCH DNÍ "DEN 6.. 5 EMOCÍ"

Emoce, ona šílenost, která zmítá člověkem od věku věků. Emoce, které nás rozesmějí anebo naopak rozpláčou.

Zdroj: http://www.readersdigest.co.uk/sites/default/files/styles/listing_hub_v3/public/homepage-promo/Opened%20book%20on%20shelf%20against%20turquoise%20background.jpg?itok=28aOwd4E

Na světě existuje spousta knih, které v nás budí velmi silné a bouřlivé emoci. A tady jsou ty moje.



DESET KNIŽNÍCH DNÍ

DEN 1: Deset skvělých knih
DEN 2: Devět plánovaných knih
DEN 3: Osm obálek
DEN 4: Sedm filmových verzí
DEN 5: Šest oblíbených autorů
DEN 6: Pět emocí
DEN 7: Čtyři knižní hrdinové
DEN 8: Tři citáty
DEN 9: Dva žánry
DEN 10: Jedna schopnost





SMUTEK - Gerron – Charles Lewinsky

Gerron je příběh německého filmového režiséra Kurta Gerrona. Muže, který byl velké zvíře u UFI. Před druhou světovou válkou byl někým, ale k jeho velké smůle byl Žid a po nástupu Hitlera k moci přišel o všechny své výsady, privilegia, majetek a úctu svého okolí.

Po svém putování znesvářenou Evropou se nakonec dostane se svou milující ženou až do Terezína. A proč o tom píšu? Proč jsem si vybrala pro smutek zrovna tuhle knihu? Kurt a jeho žena byli v posledním transportu do plynové komory. Po jejich vlaku už z Terezína žádný neodjel. Zemřeli těsně před koncem války.









EUFORIE  - Nikdy si nedávejte vycpat svého psa – Alan Alda

Hawkeye v této knížce vypráví o svém životě. Začne svým dětstvím. Svými rodiči a jejich komplikovaným vztahem. O touze bavit lidi. O své obrně. Vzpomíná na dobu, kdy točil M*A*S*H* a také na své začátky s jeho ženou, která mu byla vždy oporou. A do toho vkládá úžasné glosy, kdy pláčete smíchy.















NADŠENÍ – Fakt se to stalo? – Jenny Lawson

Naprosto úžasná knížka, která v sobě skrývá zápisky jedné americké blogerky. A opravdu jsou momenty, kdy si u čtení říkáte „Fakt se to stalo?“ Jenny je neuvěřitelně vtipná a i běžný život s rodiči nebo manželem dokáže podat tak barvitě, že nad stránkami pláčete smíchy.












NAPĚTÍ – Tajemný diamant – Noah Gordon

Druhá knížka, kterou jsem od Noaha četla a byla jsem chvílema napnutá jako struna. Jak je to s tím diamantem a je jeden nebo dva? A na konci je úžasné rozuzlení. Mělo by mi být jasné, že ho měl celou dobu u sebe doma, ale já byla natolik pohlcená dějem, že jsem neuvažovala.












NEROZHODNOST – Hotel Ritz – Tilar J. Mazzeová


Potom, co jsem dočetla Cartierovu Panteřici, tak jsem s nesnesitelnou nedočkavostí čekala na to, až vyjde Hotel Ritz. No a pak vyšel! Ještě ten den jsem si ho šla koupit a těšila jsem se. A pak nastala ta chvilka, kdy jsem se začetla, a i když jsem se na knížku těšila a líbila se mi, tak jsem z ní byla dost rozpačitá. Stále nevím,  jestli se mi víc líbila nebo ne.








DESET KNIŽNÍCH DNÍ

DEN 1: Deset skvělých knih
DEN 2: Devět plánovaných knih
DEN 3: Osm obálek
DEN 4: Sedm filmových verzí
DEN 5: Šest oblíbených autorů
DEN 6: Pět emocí
DEN 7: Čtyři knižní hrdinové
DEN 8: Tři citáty
DEN 9: Dva žánry
DEN 10: Jedna schopnost

. . .


1 komentář: